Internetové články dnes dominujú. Z jednoduchého dôvodu. Dominuje surfovanie po internete, či už ohľadom práce, zistenia potrebných informácií, alebo z hľadiska zaujímavosti a zábavy. V neposlednom rade si ľudia radi prečítajú články na tému, ktorá odkazuje na konkrétne produkty alebo služby, do ktorých plánujú investovať. Každý predsa rád vie, čo vlastne kupuje a čo od takejto investície môže v skutočnosti očakávať. Práve preto veľa podnikateľov vsadí na copywritring, čiže na písanie reklamných článkov.
Tie sa ale v skutočnosti môžu zameriavať na rôzne formy. Môžu poslúžiť ako seo nástroj na zlepšenie pozície pre váš web vo vyhľadávači. Rovnako dokážu mať priamy reklamný charakter, v neposlednom rade sa ale vedia takisto tváriť ako PR články, ktoré verejnosť oboznámia s konkrétnou tematikou, ponúkanými službami a zvýšia povedomie o vašej podnikateľskej značke.
Umením a zároveň funkčným princípom je ale vedieť napísať články, ktoré budú ľudia v skutočnosti čítať. Ktoré ideálne preštudujú až do konca. Nielen vytvoriť nejaký text, čo vytvorený byť musí.
Vo všeobecnosti si ľudia radšej prečítajú tematicky blízky a zaujímavý článok, než by sledovali povedzme televíznu reklamu alebo nejaké drzé reklamy vo všeobecnosti, ktoré navyše nemusia byť pre konkrétneho užívateľa relevantné. Seo články sa však zameriavajú na cieľovú skupinu a primárne na použitie tých najúčinnejších kľúčových slov, vďaka ktorým vás najlepšie nájde skupina potenciálnych zákazníkov, resp. záujemcov.
V takýchto článkoch sa dá funkčným spôsobom využiť aj likbuilding a získavanie spätných odkazov pre váš web. Vytvorí sa textový obsah, do ktorého sa umiestni logický odkaz smerujúci na váš web alebo k jeho konkrétnej kategórii, či už bude odkaz smerovať na blog stránky alebo k jej konkrétnej ponuke služieb a produktov. Takéto články sa následne môžu publikovať na „cudzie“, čiže vonkajšie a tematicky blízke weby.
- Počet, relevancia a kvalita linkov sú zároveň faktorov vyššieho umiestnenia vašej stránky vo vyhľadávačoch.